A Catalunya hi ha 140 ràdios il·legals

Campaign. Radio and Audio Advertising Summit

Campaign. Radio and Audio Advertising Summit

Campaign Media, amb seu a Londres, va organitzar una cimera dedicada a aprofundir en el moment present de la ràdio. La jornada va constar de vuit sessions, que van abordar els reptes i oportunitats per al sector, amb la inevitable referència als efectes de la pandèmia. Aquest és un resum de cadascuna de les sessions. Durant el primer confinament, el consum va créixer un 38%, i durant el segon un 34%, al Regne Unit. Va quedar clar que els que es queden a casa, consumeixen més ràdio.

Pel que fa a les possibilitats publicitàries, s’han detectat un 34% d’augment en  les cerques online de productes anunciats a la ràdio, des de l’aplicació de les mesures de distanciament social més estrictes. Hi ha un canvi d’hàbits de consum associat –es valora més el barri, la proximitat– que també dona opcions a la ràdio a ocupar aquest segment del mercat.

Cinc són els factors que influeixen en l’èxit d’una campanya. El primer, com és comprensible, la inversió disponible. Però, en segon lloc, hi ha la creativitat: fins a dos terços de l’impacte que es genera en el públic té a veure amb la qualitat formal del missatge. Tenint en compte que la ràdio pot elaborar anuncis de manera molt més barata que la televisió, això suposa un avantatge competitiu per al mitjà. El tercer factor és el que anomenen l’halo: la capacitat de generar una mirada positiva sobre la marca a partir d’experiències prèvies satisfactòries. Seguidament, hi ha la combinació transversal de dos o més mitjans a l’hora d’anunciar-se, per reforçar la presència del missatge. I, per acabar, la capacitat d’optimitzar la programació de la publicitat dins de la plataforma.

Dos responsables del banc TSB –que forma part del grup Banc Sabadell– van explicar la seva experiència fent campanyes de ràdio en streaming amplificades gràcies a l’ús de dades. La capacitat de poder treballar amb dades, però sense compartir-les ni violentar la privacitat, permet fer campanyes creatives. Per exemple, poden disparar anuncis a persones que estan escoltant algun servei d’àudio a un radi de tres milles a la rodona d’alguna de les sucursals del banc, perquè seran més susceptibles d’entrar-hi per demanar informació.

El veredicte sobre els podcasts és ambigu: se’ls considera “prometedors”, tot i que s’alerta que “tendeixen a ser menys eficients que la ràdio en streaming”. Es constata que hi ha molta oferta, molt atomitzada i la gran ombra que plana sobre els podcasts és el dubte sobre la capacitat de treure’n rendiment econòmic. Per a Sascha Darroch-Davies, director de DLMDD, cal distingir entre els que tenen 200 milions d’oients mensuals, com el de Joe Rogan, dels que són uns quants ordres de magnitud més modestos. “Tanmateix, cada vegada es veu un sector més consolidat, així que és una àrea en la qual jo hi mantindria l’ull posat”. Altres experts, en canvi, consideraven que l’oferta estava fragmentada en excés. Concedien que hi havia molts títols, però que eren massa petits com per articular el mercat. “Amb el Broadcast t’assegures un abast molt gran de manera fàcil”, explicava Sam Austin, de Goodstuff Communications. “Això sí, els podcasts poden ser un bon lloc on assajar fórmules d’esponsorització”.

Si voleu aprofundir en el contingut de cadascuna de les ponències, podeu fer-ho a l’apartat jornades de la nostre web o fent click en el següent link.

Comparteix aquest article

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print

Entrades relacionades